Termenii și condițiile din cuprinsul prezentului document stabilesc regulile de furnizare a serviciilor de asigurare pe cale electronică de către Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) precum și modul de încheiere a contractelor de asigurare obligatorie a locuințelor (PAD) prin intermediul Portalului (paginii de internet) https://online.paidromania.ro/ .
Acceptarea expresă a Termenilor şi Condiţiilor
Prin utilizarea acestui site, sunteţi de acord cu aceşti Termeni şi Condiţii de utilizare. Accesul și utilizarea se realizează cu respectarea tuturor legilor şi regulamentelor aplicabile în domeniu.
Dacă nu sunteţi de acord sau nu acceptaţi, făra limitări sau calificări, Termenii şi Condiţiile prevăzute, vă rugăm sa nu folosiți acest site.
1. Datele de identificare ale prestatorului de servicii de asigurare (Asigurător)
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale S.A (PAID) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008.
2. Definiţii
3. Servicii de asigurare prestate prin mijloace electronice
PAD - polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale
Locuința de Tip A - construcția cu structură de rezistență din beton armat, metal ori lemn sau cu pereți exteriori din piatră, caramidă arsă, lemn ori din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic;
Locuința de Tip B - construcția cu pereți exteriori din caramidă nearsă sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic.
3.1 Utilizarea Portalului şi protejarea informaţiilor transmise
3.2 Încheierea contractelor de asigurare obligatorie a locuințelor împotriva dezastrelor naturale (PAD)
Polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD) se încheie:
În vederea emiterii poliței de asigurare obligatorie împotriva dezastrelor naturale utilizatorul va completa prin intermediul portalului informațiile solicitate de catre Asigurător. Sistemul informatic va calcula prima de asigurare iar în cazul în care Utilizatorul este de acord cu prima de asigurare va furniza și informațiile suplimentare privind obiectul asigurării (locuința), datele de identificare ale asiguraților, beneficiarilor, informații privind cesionarea drepturilor de despagubire în vederea obținerii ofertei de asigurare și încheierii poliței de asigurare.
După parcurgerea tuturor etapelor necesare transmiterii cererii de ofertă, PAID va pune la dispoziție Utilizatorului un sumar al datelor introduse de către acesta în vederea verificării corectitudinii datelor.
Utilizatorul trebuie să se asigure ca datele introduse sunt corecte și reale și va avea posibilitatea de a le modifica dacă constată că acestea conțin erori.
După verificarea datelor completate, pentru transmiterea cererii de ofertă utilizatorul va accesa butonul „SALVEAZĂ OFERTA”, sistemul informatic analizează cererea de ofertă și va genera oferta de asigurare în vederea emiterii Poliței de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD).
Ofertele salvate pot fi accesate în contul de utilizator la sectiunea „Oferte’’. În plus, Oferta impreuna cu informarea prevăzută de Regulamentul General de Protecție a Datelor, formularul de analiza a cerințelor și necesităților clienților- DNT și documentul de informare privind produsul de asigurare (PID) vor fi trimise și pe adresa de email furnizată de Utilizator în momentul înregistrării. De asemenea emailul prin intermediul caruia este transmisă oferta de asigurare va conține și link-urile de acces către prevederile politicii de prelucrare a datelor cu caracter personal cat si a termenilor și condițiilor de utilizare a Portalului.
Dacă Utilizatorul este de acord cu oferta de asigurare transmisă de către Asigurător, acesta va continua procesul de emitere confirmând în mod cumulativ că:
□ are cel puțin 18 ani împliniți;
□ informațiile furnizate sunt corecte, reale;
□ a înteles și a primit un exemplar al formularului de analiza a cerințelor și necesităților clienților- DNT împreună cu oferta de asigurare, documentul de informare privind produsul de asigurare (PID) și informarea prevăzută de Regulamentul General de Protecție a Datelor;
Dupa confirmarea de către Utilizator a acceptării ofertei de asigurare și a îndeplinirii condițiilor cumulative privind emiterea poliței se va putea accesa butonul „PLATEȘTE” și se vor completa informațiile necesare plații.
3.3 Plata primei de asigurare și emiterea poliței
Pentru plata primei de asigurare Utilizatorul este directionat pe pagina securizată de internet a Netopia Mobilpay-Netopia (https://secure.mobilpay.ro) unde va avea loc autorizarea tranzacţiei și se va realiza plata primei de asigurare online cu carduri de tip: Visa - “Verified by Visa”, MasterCard și Maestro - “MasterCard secure Code”, aferente standardului 3Dsecure.
PAID acceptă la plată cardurile emise de instituții financiare autorizate fără deosebire și indiferent de suma limită stabilită. PAID va emite polița de asigurare după finalizarea cu succes a plații primei de asigurare confirmând emiterea poliței atat prin afișarea de informații despre polița pe pagina portalului de emitere cat și prin transmiterea poliței pe adresa de e-mail furnizată de Utilizator în momentul înregistrării. Polițele vor fi salvate și pot fi accesate oricând de către Utilizator în cont la secțiunea „Polițe’’.
Polița de asigurare va intra în vigoare:
Polița de asigurare emisă on-line (prin intermediul mijloacelor electronice la distanță) intră sub incidența reglementărilor legale speciale în vigoare privind comercializarea prin mijloace electronice, iar semnarea acesteia de către Asigurat/Contractant nu este necesară.
3.4 Costuri aferente încheierii contractului de asigurare
În afară de prima de asigurare, utilizatorul nu va suporta alte costuri suplimentare pentru încheierea Poliței de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD). Prima de asigurare se achită integral și anticipat, înainte de emiterea poliței de asigurare împotriva dezastrelor naturale, și reprezintă echivalentul în lei a 10 sau 20 eur, la cursul Bancii Naționale a României valabil la data efectuării plății.
Prima de asigurare nu este purtătoare de TVA.
4. Informații privind încetarea sau modificarea contractului de asigurare
4.1 Modificarea poliței PAD
Modificarea poliței de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD) se poate face doar de către un reprezentant PAID, prin act aditional, emis la solicitarea Utilizatorului.
Utilizatorul poate solicita modificarea poliței și din contul de utilizator - Secțiunea „Polițe”. Acesta va selecta polița pe care dorește să o modifice și va accesa butonul „Solicită modificare”. Dupa accesarea butonului „Solicită modificare”, Utilizatorul va completa numărul de telefon de contact și mesajul ce va cuprinde solicitarea de modificare. Solicitarea de modificare se va transmite automat spre analiză către reprezentantul PAID care va contacta utilizatorul în vederea emiterii actului adițional. După emitere, actul adițional va fi transmis pe email Utilizatorului, acesta având posibilitatea de a vizualiza ulterior actul adițional și în contul de utilizator. În cadrul procesului de emitere a actului adițional reprezentantul PAID poate solicita Utilizatorului și documente justificative sau alte informații necesare în susținerea modificărilor solicitate.
4.2 Anularea poliței PAD
O poliță PAD se poate anula doar în urmatoarele situații:
Anularea unei polițe PAD se realizează doar de către un reprezentant PAID, la solicitarea Utilizatorului/ Asiguratului și numai în baza documentelor justificative care să susțină motivul solicitării anulării poliței. În urma analizei, dacă sunt îndeplinite condițiile de anulare, reprezentantul PAID va comunica prin intermediul adresei de email a utilizatorului/asiguratului pașii de urmat în vederea anulării poliței și restituirii primei de asigurare încasate.
Solicitarea de anulare poate fi transmisă către reprezentantul PAID și urmând acceași pași de la punctul 4.1.
4.3 Rezilierea poliței PAD
În cazul Poliței de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD) nu este aplicabilă. Chiar și în cazul înstrăinării locuinței, PAD rămâne în vigoare pe întreaga perioadă de valabilitate.
În cazul în care, ca urmare a anulării/modificării poliței PAD sunt necesare restituiri de prime de asigurare termenul de restituire a acestora este de 5 de zile lucratoare de la emiterea actului adițional/confirmării anulării poliței PAD .
4.4. Alte cauze de încetare
Valabilitatea PAD încetează în cazul în care construcția asigurată își pierde integral destinația de locuință sau bunul piere din alte cauze decât cele cuprinse în asigurarea obligatorie. Pierderea acestei destinații nu obligă asigurătorul care a emis PAD la restituirea sumei corespunzătoare valorii primei obligatorii.
5. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de către PAID S.A. în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, în scopul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute de Legea nr.260/2008, republicată. Dacă solicitați o asigurare obligatorie a locuinței (“PAD”), avem nevoie de informațiile pe care le furnizați pentru emiterea ofertei, încheierea contractului de asigurare și evaluarea riscului care trebuie asumat de noi. După încheierea contractului de asigurare procesăm aceste date pentru executarea relației contractuale, de exemplu pentru plata despăgubirilor. Avem nevoie de informații referitoare la daune, de exemplu, pentru a putea verifica dacă un eveniment asigurat a avut loc și cât de mari sunt daunele produse.
Datele pot fi dezvăluite unor terţi în baza unui temei legal justificat. Vă puteţi exercita drepturile de acces, de intervenţie și de opoziţie în condiţiile prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679, printr-o cerere scrisă, semnată și datată, trimisă pe adresa societății în atenția responsabilului cu protecția datelor sau prin e-mail la adresa: dpo@paidromania.ro.
În cazul în care ne puneți la dispoziție datele personale ale altei persoane în calitate de asigurat sau de beneficiar al contractului de asigurare sunteți responsabil pentru informarea respectivelor persoane în conformitate cu Regulamentul UE privind protecția generală a datelor (GDPR) .
Pentru mai multe detalii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal va rugam sa accesati https://paidromania.ro/privacy
Pentru a vă oferi opțiunea plății online, folosim platforma NETOPIA PAYMENTS. Atunci când optați pentru plata online, veți fi redirecționat către platforma NETOPIA PAYMENTS, în care vi se vor solicita anumite date personale în funcție de metoda de plată aleasă - spre exemplu, datele de card (numărul cardului, numele & prenumele deținătorului cardului, data expirării și codul de securitate de pe spatele cardului).
Aceste date sunt folosite strict pentru procesarea plății prin intermediul platformei NETOPIA PAYMENTS și nu ne sunt comunicate.
În anumite situații, putem transmite direct către platforma NETOPIA PAYMENTS și o serie de informații cu privire la tranzacție, anume: valoarea tranzacției, număr de telefon și adresa e-mail (dacă acestea au fost completate în contul clientului).
Pentru a putea asigura urmărirea tranzacțiilor și decontarea plăților, NETOPIA PAYMENTS ne furnizează rapoarte cu privire la plățile pe care le încasăm. Aceste rapoarte pot includ date personale ale plătitorilor (nume, prenume, e-mail, nr. telefon, adresa billing). NETOPIA PAYMENTS ne transmite aceste date ca parte a serviciilor de procesare a plăților.
În cazul în care apar probleme legate strict de procesarea plății dvs., veți putea fi contactat în mod direct de către reprezentanții NETOPIA PAYMENTS pentru soluționarea acestora. Platforma NETOPIA PAYMENTS prelucrează datele dvs. personale în calitate de operator independent pentru procesarea plății online.
Puteți consulta mai multe detalii despre politica acestora de prelucrare a datelor dvs. personale colectate în vederea procesării plății aici: https://netopia-payments.com/nota-de-informare-gdpr-platitori/
6. Confidențialitate
PAID garantează că utilizează informațiile privind Utilizatorii, în scopul arătat la art. 5 putând fi dezvăluite doar la cererea organelor abilitate de drept public sau privat, în cazurile prevăzute de reglementările în vigoare și confirmă că a implementat toate masurile corespunzătoare pentru a se asigura că angajații și colaboratorii săi vor păstra confidențialitatea tranzacțiilor efectuate prin intermediul propriului web-site.
Respectarea confidențialității este asigurată de PAID, însă în acord cu prevederile legale în vigoare și propriile norme interne referitoare la prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism.
7. Suport privind utilizarea Portalului
Utilizatorul poate solicita suport în utilizarea Portalului apelând Call Center-ul PAID: 021.9930
Program de lucru: Luni - Vineri, între orele 09:00-17:00 (cu excepția Sărbătorilor Legale).
8. Reclamații
În vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor, vă rugăm să transmiteţi o petiție scrisă în oricare dintre modalitățile de mai jos:
Totodată, puteţi să adresați reclamații prin intermediul Autorității de Supraveghere Financiară cu sediul în Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, București, tel: 021/316.78.80/81, e-mail: office@asfromania.ro.
De asemenea, aveți dreptul de a accesa metodele alternative de soluționare a litigiilor, prevăzute de dispozițiile legale în vigoare, respectiv în cazul persoanelor fizice, entitatea de soluționare alternativă a litigiilor SAL-FIN, iar în cazul persoanelor juridice, medierea sau arbitrajul. Soluţionarea amiabilă sau prin intermediul metodelor de soluţionare alternativă a litigiilor nu vă limitează dreptul de a vă adresa instanțelor de judecată abilitate.
Pentru mai multe detalii privind modalitatea de soluționare a reclamațiilor și sesizărilor va rugăm să accesați Reclamații și litigii (paidromania.ro);
Termenul de soluționare a reclamațiilor și sesizărilor: maximum 30 de zile de la data înregistrării petiției.
9. Modificarea Termenilor şi Condiţiilor de utilizare a Portalului
Termenii și condițiile de utilizare a Portalului sunt accesibile Utilizatorilor, în mod permanent, prin accesarea paginii https://online.paidromania.ro/ .
PAID poate modifica unilateral Termenii şi condiţiile fără notificarea prealabilă a utilizatorilor Portalului, modificările intrând în vigoare de la data publicării noii versiuni pe pagina de internet.
În vederea asigurării transparenței și informării corecte a utilizatorilor privind procesul de achizitie a serviciilor de asigurare oferite prin intermediul Portalului, în cazul modificării termenilor și condițiilor, la logarea Utilizatorilor în Portal se va solicita acestuia reconfirmarea acordului privind prevederile „Termenilor și condițiilor de utilizare a Portalului”.
10. Folosirea Cookie-urilor
Acestea au rolul de a oferi o experiență de navigare și de utilizare a serviciilor online cât mai eficiente și mai prietenoase. Cookies reprezintă mici fișiere text care sunt stocate pe calculatorul dumneavoastră prin intermediul aplicației browser pe care o utilizați. Cookies nu sunt specifice unei anumite persoane și nu conțin date personale. Nu va fi realizată nicio alipire sau combinare între aceste date și alte date obținute sau păstrate în alte locuri. Majoritatea cookies pe care le folosim sunt așa-zisele "session cookies", care sunt șterse la încheierea sesiunii de navigare. Suplimentar există unele cookies de lungă durată, prin intermediul cărora vă recunoaștem ca vizitator. Cookies nu conțin viruși și nu produc nici un rău calculatorului dumneavoastră.
Aveți posibilitatea de a decide singuri dacă permiteți sau nu utilizarea de cookies prin intermediul configurărilor aplicației browser utilizate.
11. Proprietatea asupra conţinutului Portalului
Prin intermediul secţiunilor sale, Portalul Online PAID https://online.paidromania.ro/ oferă utilizatorilor informaţii despre PAID, serviciile oferite și posibilitatea de a încheia contracte de asigurare obligatorie a locuințelor (PAD).
Reproducerea parţială sau integrală a paginilor acestui website, precum și distribuirea sub orice formă şi prin orice mijloace a conţinutului acestora este permisă numai cu acordul PAID.
Versiunea 1 valabilă din 24 februarie 2021